Nieuwe langeafstandswandeling met bagagetransport in Schotland: The Cowal Way

Hij stond al een poosje op mijn verlanglijstje omdat de route door een prachtig en ook nog vrij onontdekt gebied loopt, maar het was er nog niet van gekomen om nou eens goed uit te zoeken hoe ik hem toch in het TravellingWELL.nl  aanbod zou kunnen krijgen.

Tijdens een bijeenkomst van Visit Scotland in september kwam ik echter in gesprek met Stewart Miller, de man, die alles weet van de Cowal Way en die de accommodatie eigenaren en het bedrijfje dat het vervoer van de bagage, maar ook van wandelaars of fietsers verzorgt, kent en ontzettend enthousiast is!

Hij wilde me overal mee helpen, stuurde me routes, de gegevens van de accommodatieadressen, eigenlijk alles wat ik nodig heb om deze wandelvakantie met een gerust hart aan te kunnen bieden.

Toen ik hem vertelde dat wij (mijn man Barry en ik) de Cowal Way in het voorjaar wel wilden wandelen, zodat ik mijn klanten nog beter voor zou kunnen lichten, sprong hij bijna een gat in de lucht en bood meteen aan om een
paar dagen met ons mee te lopen en ons aan iedereen voor te stellen en dat de ranger van het gebied ook 2 dagen met ons mee zou lopen.

We hebben er nu al zin in om op pad te gaan.

En ik? Ik voel me een enorme geluksvogel of  stond het in mijn sterren ???  Het is toch te gek dat ik  net op het moment dat  het nodig was, de juiste man op de juiste plek tegen kwam. Ik weet niet wie of wat hier de hand in heeft gehad, maar ik dank hem/haar/het op mijn blote knietjes!!

De wandelvakantie staat intussen bij alle andere wandelvakanties op de website. Bent u nieuwsgierig naar deze nieuw aanwinst, klik op Cowal Way en  neem een kijkje. Lijkt het  u ook een wandeling, die u op het lijf geschreven is, neem contact met ons op en we proberen hem op de door u gekozen datum te organiseren.

U bent dan waarschijnlijk onze eerste klant voor dit langeafstandspad, dus we verwachten wel een heel uitgebreid verslag en stapels foto’s!! (grapje, maar het mag natuurlijk wel)

 

Over Tina Somberg-Buiks

Enthousiaste Groot-Brittannië reiziger en ervaren reisleidster. Samensteller van reizen voor individuele reizigers op eigen gelegenheid en groepsreizen voor kleine groepen, die ik dan zelf begeleid. De passie voor dit land is ontstaan tijdens de reizen door de prachtige landschappen, de ontmoetingen met de vrij excentrieke bewoners, de bezoeken aan de talloze musea en bezienswaardigheden en de studie Engels MO-A, MO-B en uiteindelijk de doctoraal studie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.
Dit bericht werd geplaatst in Bijzondere plekken, Nieuwe reizen in het aanbod, Reizen Schotland, Wandelreizen, Wandelreizen in Schotland met bagagevervoer en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

