En het bezoek aan zuidwest Engeland is nu echt begonnen: deel1

Soms moet je eerst even flink op je tanden bijten voor het leuk wordt en ook nu was dat weer het geval. De terminal in Calais is 5.15 rijden vanaf Almelo en vanaf Dover was het ook nog eens ong. 5 uur rijden, dus een lange, lange dag met alleen maar tijd voor  1 x een drankje voor auto en voor mij en een plas stop. My oh my!

 

 

 

 

 

 

De ontvangst in de B&B en vakantiewoningen van Ann en Manor in Nether Stowey maakte echter weer veel goed. Zo hartelijk, zo vriendelijk, de B&B en de vakantiewoningen waren nog mooier en comfortabeler dan ik verwacht had en ze nodigden me meteen uit om mee te eten. Ik knapte er zienderogen van op. De komende 3 nachten zit ik in de vakantiewoning op de eerste verdieping boven de B&B. Geweldig, allerlei kamertjes, gangetjes, trappen, de originele balken, lage plafonds en …  heel comfortabel. Het is natuurlijk wel veel te groot voor mij alleen, ik verdwaal er bijna. De woonkamer ziet er uit als een wijnkelder! Heel lang, smal en met mooie balken en ronde bogen.

Vanmorgen na een heerlijke lange nacht scheen de zon al toen ik om 8.00 de gordijnen opendeed. Een stralende dag!  Na de boterham en de koffie gauw het dorpje even in want je weet maar nooit of het zulk mooi blijft nietwaar en foto’s met goed weer zijn toch veel aantrekkelijker dan die met donker, nat weer en de woning waar de beroemde dichter Coleridge woonde moet er toch mooi op staan, nietwaar?

Toen meteen in de auto voor mijn tocht naar de Jurassic Coast vandaag, waar ik twee adressen wilde bezoeken. Mijn navigatiesysteem gooide me meteen weer in het diepe, want op het moment dat ik Nether Stowey uitreed tot ongeveer 45 min. verder waren het smalle bochtige weggetjes met enorme heggen, lekker spannend dus. Wat een prachtig landschap ook: behoorlijk heuvelachtig, heel groen en ook nog vrij veel landbouwgrond.

Ik was een beetje te vroeg in Charmouth, dus daar eerst heel even naar het strand gelopen en naar het Centrum over de fossielen. Zag er prachtig uit, dus misschien straks nog even, afhankelijk van de tijd, die er nog over is.

Ook dit accommodatieadres met 4 kamers en een eigen restaurant was helemaal zoals ik verwacht had. Schitterende ruime kamers, overal 2 stoelen (ja dat is bijzonder, want in 70% van de keren is er maar 1 stoel en moet er dus altijd 1 op bed zitten), alle moderne gemakken in dit pand van bijna 200 jaar oud. Knap dat er nog zo veel originele delen bewaard waren gebleven. Het enige wat ik een beetje uit de toon vond vallen, was de eetkamer/restaurant, die voor mijn geval iets te eenvoudig was. Ian en Liz waren ontzettend vriendelijk en ook zij willen erg veel doen om het hun gasten naar de zin te maken, wat mij natuurlijk heel goed bevalt.

Na de uitgebreide rondleiding en ons gesprek met een lekkere bak koffie, was er gelukkig toch nog tijd om terug te lopen naar het strand en via een andere weg weer terug te lopen naar de auto. Snel even in het Fossielen centrum gekeken: je kijkt je ogen uit hoe veel er  gevonden zijn in alle groottes en afmetingen.  Daarna naar mijn tweede adres wat gelukkig maar 20 min. verder lag. Een familiebedrijf met een hele grote farmshop met allerlei lokale producten, een restaurant, een camping voor 5 caravans en twee vakantiewoningen op een heel stil plekje. Verder een mooie speeltuin, een ideale plek voor gezinnen met kleine kinderen, denk ik zo.

En toen was er nog heel veel tijd om heerlijk te gaan wandelen, want er is meer in het leven dan alleen maar werken he?  Heel snel naar South Bay, geparkeerd en een prachtig stukje van het Langeafstandspad The Coastal Path gelopen. Eerst over het strand met de hoge krijtrots aan de linkerkant en daarna over de krijtrots terug. Wat een uitzicht! Daarna in ong. 2 uur terug naar ‘mijn’  vakantiewoning.

 

Over Tina Somberg-Buiks

Enthousiaste Groot-Brittannië reiziger en ervaren reisleidster. Samensteller van reizen voor individuele reizigers op eigen gelegenheid en groepsreizen voor kleine groepen, die ik dan zelf begeleid. De passie voor dit land is ontstaan tijdens de reizen door de prachtige landschappen, de ontmoetingen met de vrij excentrieke bewoners, de bezoeken aan de talloze musea en bezienswaardigheden en de studie Engels MO-A, MO-B en uiteindelijk de doctoraal studie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.
Dit bericht werd geplaatst in Accommodatie adressen in zuid Engeland, Achtergrond verhalen, Engeland, Reis nieuws, Reisverslagen Engeland en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op En het bezoek aan zuidwest Engeland is nu echt begonnen: deel1

  1. Pingback: Bezoek aan zuidwest Engeland: deel 2 | Tina Somberg

  2. Pingback: Bezoek aan zuidwest Engeland: deel 3 | Tina Somberg

Geef een reactie

