Van ‘ herfst dip’ naar ‘ kerst tip’

Ik kijk naar buiten en het regent weer in dit  naargeestige herfstseizoen, waar ik zo’n hekel aan heb.

Flarden van beroemde liederen uit het verleden komen in me op.

“Vluchten kan niet meer” van Frans Halsema is de eerste maar zorgt er meteen ook voor dat ik nog mistroostiger word.

Maar “Waar kan ik heen” van Het Goede Doel opent nieuwe perspectieven, als ik tenminste een  antwoord op hun vraag kan vinden.

Waar kan  ik heen om uit deze dip te komen?

Op dit moment, zaterdag 3 november 2012 midden in de vervelende  ‘herfst dip’  zou dat een levendige stad zijn  met :

  • sprankelende verlichting
  • een feestelijke sfeer
  • winkels waar  prachtige feestkleding aangeboden wordt, die je hoe dan ook moet hebben
  • kroegen met knisperende haardvuren, waar je je aan warmt terwijl je een beker hete chocolademelk of  warme wijn in je handen hebt
  • vrolijke muziek van rondtrekkende koren of dweilorkesten
  • prachtig vuurwerk dat de pikzwarte hemel verandert in een kleurig tapijt
  • theaters of concertzalen met een keur aan voorstellingen
  • kraampjes met tamme kastanjes die zo heet zijn dat je ze van de ene naar de andere hand moet verplaatsen voor je eindelijk aan het eten ervan toekomt
  • een ijsbaan, waar ik onbekwaam maar met heel veel plezier over heen wil zwieren
  • musea voor alle leeftijden en smaken
  • een kathedraal of kerk waar ik mee kan zingen met Sing Along Christmas Carols

Ik zou nog meer punten kunnen noemen waaraan mijn ideale stad zou moeten voldoen, maar je moet ook niet het onderste uit de kan willen hebben nietwaar?

Er zijn ontzettend veel steden waar je binnen een dag met gemak kunt komen dus

“Waar moet ik heen?”

Gelukkig heb ik een enorme Verenigd Koninkrijk tic,  wat mijn keuze in ieder geval  gelukkig flink beperkt.

Ik ga kiezen tussen  Edinburgh, Glasgow of York en  alleen al  het  vooruitzicht op een paar dagen in één van de drie brengt mij in ‘ hogere sferen’.

Hebt u het zelfde mistroostige herfstgevoel en bent u ook toe aan wat warmte,  gezelligheid en (nep)sneeuw i.p.v. regen?

Lees dan ook Laat nu de donkere dagen voor kerst maar komen! of boek gewoon meteen een reisje in kerstsfeer.

Op de hoogte blijven van wat ons bij TravellingWELL.nl allemaal bezig houdt? Volg dan dit blog en/of  Twitter en Facebook.

Over Tina Somberg-Buiks

Enthousiaste Groot-Brittannië reiziger en ervaren reisleidster. Samensteller van reizen voor individuele reizigers op eigen gelegenheid en groepsreizen voor kleine groepen, die ik dan zelf begeleid. De passie voor dit land is ontstaan tijdens de reizen door de prachtige landschappen, de ontmoetingen met de vrij excentrieke bewoners, de bezoeken aan de talloze musea en bezienswaardigheden en de studie Engels MO-A, MO-B en uiteindelijk de doctoraal studie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.
Dit bericht werd geplaatst in Reis nieuws, Reizen, Tips en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

