Gaat de 9 daagse groepsreis naar de Highlands dan toch door?

Na veel gedoe en te weinig deelnemers was de conclusie dat ik de prachtige groepsreis naar de Schotse Hooglanden  met vertrek op 3 september zou moeten annuleren. Balen!

De 8 mensen die wel ingeschreven hadden moesten dan weer op zoek naar een alternatief en ervaring leert dat dat niet echt een lekker gevoel is.

Wat was wijs?

Ik zou natuurlijk een reis met een klein busje kunnen organiseren. Tenslotte heb ik een samenwerkingsverband met de Schotse reisorganisatie Rabbie’s Trailburners, die met 16 pers. busjes rijden. Ik zou er dan niets aan verdienen, maar de reis kon dan misschien wel doorgaan en dat is goede reclame!

Een vlucht boeken moest geen probleem zijn, dus het reisprogramma nog eens goed bekeken en aangepast. We hebben omdat we nu vliegen aan het begin van de dag en terug pas aan het einde van de dag 2 dagen meer en …. met een klein busje kun je overal komen.

De weggetjes die ik 4 weken geleden zelf gereden had zouden nu ook gebruikt kunnen worden! Mijn humeur, dat er door de dreigende annulering niet beter op geworden was, bereikte al heel snel weer een zeer aanvaardbaar niveau: ik kreeg er steeds meer zin in.

Contact gezocht met Rabbie’s, offerte gevraagd, mijn aanspreekpunt bezocht in Edinburgh, toen ik er toch was en er kwam na 2 pogingen een aanvaardbare prijs uit.

Natuurlijk wel duurder dan gepland, maar ja de groepsgrootte is dan  ook maar 8 en het busje en de chauffeur moeten toch rijden of  er nu 8 of 14 personen mee reizen en hij/zij moet ook onderdak en eten.

Het achttal aangeschreven en nog een paar extra mensen die hopelijk ook geïnteresseerd zijn. En nu het vervelende wachten tot er reacties  komen. Willen ze nog wel nu de prijs hoger is dan in het oorspronkelijke voorstel?

Het is nu een halve dag later en 5 hebben al toegezegd mee te gaan: pjew! een zucht van opluchting.

Dat is nog niet genoeg, maar het is natuurlijk ook een bijzonder weekend. Misschien is iedereen wel onderweg of hebben ze gewoon geen zin om de mail te checken. Rustig blijven en hoop houden dus.

Als ik dinsdag nog geen reactie heb ga ik bellen, want deze reis moet gewoon door gaan!

Leest u/lees je dit blog en lijkt deze reis u/je wat? Neem zo snel mogelijk contact op en ik zal alle vragen beantwoorden. De reis gaat door met 8 deelnemers en zit vol met 14.

Bekijk het uitgebreide programma hier

Over Tina Somberg-Buiks

Enthousiaste Groot-Brittannië reiziger en ervaren reisleidster. Samensteller van reizen voor individuele reizigers op eigen gelegenheid en groepsreizen voor kleine groepen, die ik dan zelf begeleid. De passie voor dit land is ontstaan tijdens de reizen door de prachtige landschappen, de ontmoetingen met de vrij excentrieke bewoners, de bezoeken aan de talloze musea en bezienswaardigheden en de studie Engels MO-A, MO-B en uiteindelijk de doctoraal studie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.
Dit bericht werd geplaatst in Nieuwe reizen in het aanbod, Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

