Snowdonia National Park in noord Wales

 “Waarom heb ik eigenlijk nog geen reis in Wales, zo’n prachtig gebied? “

Eerst maar eens op zoek naar een mooi accommodatie adres en van daaruit kan ik dan een reis samenstellen.

B&B’s en vakantiewoningen komen altijd het eerste bovendrijven, maar nu wil ik eens een camping, want veel mensen, ik niet, houden daarvan.

Al gauw stuit ik op het bescheiden Pen-y-Bont Touring & Caravan Park aan Lake Bala vlak bij Snowdonia National Park, heel centraal gelegen. Je kunt er met je eigen tent, caravan of camper terecht, maar ze verhuren ook 4 persoons bungalowtenten, die helemaal ingericht klaar staan.

Wat een vriendelijke toon wordt er gebruikt op de website, spreekt me zeer aan. Maar gauw mailen of ze met mij samen willen werken. Ik zet dan een uitgebreide beschrijving op mijn website waardoor zij meer exposure krijgen en ik krijg dan voorrang bij het boeken van accommodatie.

Het antwoord komt al snel en is gelukkig positief, dus werk aan de winkel! Eerst de camping op mijn site zetten en dan gaan kijken wat er allemaal te zien en te doen is, zodat ik een mooi programma kan maken.

Het gevolg is dat ik weer dagen van de straat ben, want ik ben niet zo heel snel tevreden. Er moet genoeg afwisseling zijn: geschikt voor wandelaars en sportievelingen, maar ook voor gezinnen, die wel dingen willen bezoeken, maar geen wandelingen van 10 – 15 km. kunnen/willen maken. Verder moet er natuurlijk cultuur en geschiedenis in worden verwerkt en ik vergeet bijna het belangrijkste: genieten van het indrukwekkende landschap, waar overal stoomtreinen door heen rijden.

Na 3 dagen ploeteren staat alles op de site en zit ik met grote tevredenheid te kijken.

Weer een mooie reis samengesteld en nu maar hopen dat anderen dat ook vinden en hem gaan boeken, want van dromen en tevreden zijn kan ook ik niet leven.

Klik hier voor de reis in Snowdonia Park.

Over Tina Somberg-Buiks

Enthousiaste Groot-Brittannië reiziger en ervaren reisleidster. Samensteller van reizen voor individuele reizigers op eigen gelegenheid en groepsreizen voor kleine groepen, die ik dan zelf begeleid. De passie voor dit land is ontstaan tijdens de reizen door de prachtige landschappen, de ontmoetingen met de vrij excentrieke bewoners, de bezoeken aan de talloze musea en bezienswaardigheden en de studie Engels MO-A, MO-B en uiteindelijk de doctoraal studie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen.
Dit bericht werd geplaatst in Nieuwe reizen in het aanbod en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

